петък, 22 октомври 2010 г.

По пътя на желязната завеса


Напоследък много съм се запалила по интересни еко-идеи. Може би влияние имат учебниците ми по френски (ученето на френския език ми е новата страст). Постоянно имаме нови и нови проекти на екологична тематика в учебниците ни. А така ме "зарибиха", че веднъж зарязах кола, таксита, автобуси, маршрутки, дори метро .... и вървях-вървях. И понеже доста вървях, само си мечтаех поне като ще е еко, да бях с велосипед. 
Ако имам пример, който да следвам в София, това е Милен Атанасов. Запален велосипедист, франкофон и журналист. Ето една интересна идея, която е отразил снощи:



Някогашното разделение между Източна и Западна Европа може да се окаже
твърде полезно. Дивият свят на пограничните райони се е запазил в продължение на десетилетия. А линията, която делеше Стария континент,
сега може да го обедини по маршрут от Финландия до България.
Реализирането на тази идея може да се случи с помощта на европейските
институции, с ентусиазъм на местно ниво и с активното участие на
велосипедния транспорт. Как ще стане това?
Желязната завеса. Название, което десетилетия наред беше нарицателно
за строга черта между Изтока и Запада. Граница от Баренцово до Черно
море, дълга близо седем хиляди километра. Своеобразен дефект от
миналото, който може да се превърне в ефект в най-близко бъдеще. Страстен поддръжник на тази идея е Михаел Крамър, настоящ евродепутат
от Европейската зелена партия. Той гледа на граничните райони като на
неизползван ресурс и безценна зона за развитие на алтернативен туризъм. Ограниченият достъп и липсата на замърсители е запазил непокътната природата и от източната, и от западната страна. Затова ги наричат и Зелен пояс. Той има какво да предложи - и като биоразнообразие, и като история. А велосипедните маршрути са най-добрият начин да се насладите на всичко това, убеден е Михеал Крамър.
Михаел Крамър, евродепутат, Европейска зелена партия: "Велосипедът ви дава свобода. С него сте достатъчно бързи, за да видите много неща и достатъчно бавни, за да им обърнете внимание."
Развитието на така наречения европейски веломаршрут номер 13 има както
екологични, така и икономически предимства.
Михаел Крамър: "По този път бързо може да се развие туризъм, защото
инфраструктурата за велосипедния транспорт не е скъпа. Всичко зависи
от политическата воля, най-вече на местно ниво."
Петко Цветков, координатор "Зелен пояс": "Българската част от европейския Зелен пояс - това са Западна Стара планина, Краище, Осогово, Беласица, Славянка, Източни Родопи, Западни Родопи, Сакар и Странджа."
До месец зеленият маршрут очаква одобрението на Европейската комисия.
Случи ли се, то ще отвори достъп към кандидатстване за средства от Европейските фондове за регионално развитие и за трансгранично сътрудничество.

http://bnt.bg/bg/news/view/39261/po_pytja_na_jeljaznata_zavesa
Автор: Милен Атанасов
А

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...