четвъртък, 14 октомври 2010 г.

Китайка е най-богатата "self-made" жена в света

Не знам защо се почувствах толкова горда от тази новина и реших веднага да я споделя. Много държа да подчетая, че това е класация за богати жени, които сами са достигнали до това богатство и затова оставих "self-made" на английски (Ей, пак не ми звучеше добре на български никоя подобна думичка!).
Името на жената, изписано с латински букви, е Zhang Yin. Пуснах си гугъл-преводача и това, което чувам е "Джън Йен". А на китайски, пак проверка през гугъл, трябва да се изписва така:
張茵. Ето я и самата нея:



Но защо тръгнах да пиша? 
Изуми ме, че половината от "self-made" жените в топ 20 класацията са от китайски произход! А предположението на "Икономист" е: "Вероятно заради комунистическото разбиране за равенство между половете".  Хм! Интересно! Накара ме много да се замисля!


На първо място след китайките е Розалия Мера (Зара). А на 9 позиция е телевизионната водеща Опра Уинфри.




Източник: Еconomist


* След приятно бъбрене във Фейсбука по статията с моя съученичка и приятелка, добавям и самия превод на думата:

"self-made" -"самоизградил се", в случая "самоизградила се" (предложението е на моята приятелка)

Българската дума ми стоеше доста изкуствено, преводно, без ясно значение на родния ни език, без история. И особено в добавка с богатство! Аз лично предпочитам английската дума, защото е доста по-точна, кратка и е ясно за какво става дума. Но пък определено си е нужно обяснение какво означава.

Мерси, Краси!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...