четвъртък, 19 май 2011 г.

Анонимен или реален във виртуалното общуване и в социалните медии - ИНФОГРАМА

Днес е специален ден за мен и ви поздравям с една чудесна песен във Facebook страницата на блога ми - "Happy Nation". Много е утопична, но ми напомня на положителните страни в социалните медии и във виртуалното общуване.







А сега искам да понапиша няколко реда в друга насока - анонимни или реални във виртуалното общуване. Пробвала съм ги и двата варианта. Аз -  с моя позитивизъм - виждам само положителните неща. Да ви кажа супер забавно е да пишеш под псевдоним. Аз винаги се сещам за  писателите с псевдоними. Успяваш да вкараш някакво свое послание към другите с измисленото си име. Но винаги има нещо от теб, което е закодирано все пак - някой път много добре, друг път умишлено по-прозрачно. И друго, което много ми е харесвало, че можеш свободно да си сменяш измисленото име без да се занимаваш с някакви администрации. Веднъж се "казваш" "1", друг път "2" и т.н. А пък може и само "*" или ".". Може да си виртуална "Пепеляшка" или пък "Снежанка и 7-те джуджета" едновременно. Много е забавно! Аз си мисля, че рядко някой се крие зад тези измислени имена. По-скоро аз виждам забавния момент и въодушевлението да си поиграеш малко на Дан Браун и да закодираш някакво послание. Аз бях 1 по едно време, но не заради някакви лидерски амбиции, а бях си взела изпит на първо ниво. :) 


За реалните имена - много е полезно. Така намираш конкретни хора, които познаваш. Иначе иди търси някоя си "1". А пък ми се е случвало да си пишем под псевдоними с мои много близки приятели, без да се усетим кои сме. Но пак забавно - въобще има много забава в този виртуален живот.  За реалните имена: аз почвам да клоня, че постепенно ще станат задължителни. Те ти допълват виртуалното CV. Хубаво е да пуснеш в Google търсене за нещо и да видиш как този човек мъдро се е изказвал през годините, зад какви позиции и ценности застава. Въобще реалните имена във виртуалния свят все повече допълват реалното ни съществуване. Не случайно все повече се стимулира виртуалната публична изявеност - я в блогове, я в социални медии. Аз харесвам такава изявеност и публична отговорност.


И сега да ви представя една инфографика на моите любими Mashable, на които искам някога да заприличам - имам предвид като блог. :) 


Представям ви позициите на двама шампиони в този спор - Зукърбърг от Facebook и Крис Пуул от 4chan. 


Зукърбърг застава зад позията, че човек има една идентичност и използваме реални имена, за да се свържем с реални хора. Крис Пуул пък заема коренно различна позиция - той смята, че човек трябва да е анонимен, за да си е по-креативен, по-активен и да си гарантира елементарна безопасност.


Активните потребители на Facebook са над 50 милиона към 2010 г. А активните в 4chan са 7 милиона - пак не е малко. От вчера меря всичко спрямо населението на България - значи една "виртуална България" предпочита анонимността. 


Кой има полза от реални имена?


Тези, които смятат, че съдържанието, което поместват, ще им донесе ползи. Важно - ами не трябва да се залъгваме в това - за рекламодателите. И най-вече дава голяма възможност за хора, които сами да изрекламират и популяризират дейността си и възгледите си. Аз намирам в това голям шанс за хората с гражданска позиция. Няма смисъл да се молиш на власти, медии и т.н. да дойдат и да отразят някой проблем. Грабваш фотоапарата или камерата - заснемаш всичко. Правиш си Facebook или блог и си написваш всичко. От личен опит ви казвам -  много се четат такива репортажи. А и Google си знае работата след това. ;)


Кой има полза от анонимност във виртуалното общуване?


Ползите са в името на креативността - потребителите в 4chan смятат, че е по-важно съдържанието на информацията, а не името на автора. Има сътрудничество между хората, които искат да споделят опит. И може би най-голяма полза имат хората, които подават сигнали за нередности, злоупотреби и корупция.




А ето и инфограмата на Namesake, цитирана от Mashable.



източник: Mashable, Namesake и личен опит на Danybon :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...