сряда, 29 юни 2011 г.

За ЧОУ "Света София" и за моите съкровища


Преди дни открих вкъщи мои стари "съкровища". Всъщност това са стари изрезки или стари вестници с ценна информация за мен, свързана с образованието и развитието на децата. От много години следя темата за образованието и съм си складирала доста неща по темата. 

Жалко, че преди време изхвърлих мои записки от обиколките ми из 20 частни детски градини преди 10 години. Имах пълно описание на  всичките по различни мои критерии, създадени въз основата на наредбата за създаване на частни градини. Имах си и класация. Щеше да бъде интересно как са се развили през тези 10 години тези градини. 
Подобни теми:
Да се върнем на моето откритие сред "съкровищата". Всъщност това  е стара притурка за частните училища на вестник "Капитал". Години наред ги следях, а запазеният вестник е точно от периода, когато се интересувах от темата "Образование" и като журналист, и като родител. Вестникът е от 2004 година. 


Подобни теми:
През 2004 година доста се вълнувах от темата за частните училища. В това приложение на "Капитал" открих стара реклама на Частно основно училище "Света София". Замислих се, че реклама на самото училище отдавна не съм засичала и затова се изненадах, че открих точно в този стар вестник. 
Подобни теми:

Частно училище "Света София" е едно от училищата с огромен родителски интерес и огромен наплив на кандидат-ученици. Прави ми впечатление, че преди и по време на кандидатстването в училището - някъде в периода февруари-май, постоянно има в нет-а запитвания от родители. 


Направи ми впечатление, че рекламата е чисто информативна - за реализацията на ученици. Това, което се шушука между родителите от много години, е, че именно от това частно училище децата са с изключителна подготовка за Американския колеж. 
Подобни теми:
Ето и по-нова статистика накъде продължават възпитаниците на ЧОУ "Света София" (кликнете, за да се увеличи):


От тази статистика забелязвам, че към 30% от възпитаниците на училището продължават в Американския колеж. Разглеждала съм правилниците и двете училища и, според мен, имат доста сходни правила и ценности.  
Подобни теми:
Лично аз наблюдавам ЧОУ "Света София" от 10 години и винаги съм казвала, че ако бях дете, това би било моето училище. Първият път, когато чух за него, веднага го свързах с училището на Хари Потър. Разказът беше за интересни екипни игри. Бях много впечатлена!

ЧОУ “Света София” е основано през 1994 година. Започва съществуването си от малка къщичка на ул.”Коста Лулчев” като първото частно училище, получило лиценз за основно образование. През 1995 година се премества в квартал "Бояна".

За вас разказа:
Йорданка Бонева-Благоева

източник: вестник "Капитал", ЧОУ "Св. София"



Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...