вторник, 30 август 2011 г.

За 112 и за 166

Рубрика "Citizen Journalism"

Обаждам се в 22,04 часа на телефон 112, за да се оплача, че целият квартал Редута е огласян от ромска музика, идваща от квартал "Христо Ботев". 
Попаднах на възпитан служител. Уточни, че през лятото разрешеното време за шумна музика е 23 часа. 


ОК! 
Казах, че пак ще се обадя след 23 часа. 
100 процента ще има защо. 


Напоследък няма вечер и нощ, в която да не огласяват квартала, а си представям какво е в по-близките райони. Не сме близо до тях и дори си мисля, че сме по-близо до паметника "Левски". Като нищо може и дотам да достигат тези ритми. 


Редута е много тих квартал. Дори щурчетата се чуват като свирят през нощта. Като селце е насред София.






И да се върна на телефон 112. Момчето беше много възпитано и учтиво, но аз лично не усетих вероятност да ми реши проблема. 


Каза ми, че трябва да дам точен адрес откъде се чува музиката. 


Ами как да му кажа къде в ромската махала е този купон?!


"Хм! Може ли през няколко квартала да се чува музика и това да не е нарушение?!"


А щом е системно, посъветва ме момчето от 112, да отида да подам писмена жалба в Полицията. 


Наистина беше учтиво, поговорихме си, но аз си направих изводите.


"Хм - помислих си - май по-късно направо ще звъня в Полицията." 


Така и направих.


Изчах 23 часа, дори 23,30 - малко толеранс и от мен. Обадих се на 166. След второто изречение за какво става дума и откъде звъня, веднага ме прехвърлиха към районното полицейско управление. С дежурния си разменихме кратко и ясно няколко изречения и той каза, че вече е пратена патрулка натам. Знаеха дори и улицата. 


Преди време пак им бях звъняла с подобен проблем. Беше безумна нощ с яки ритми. И отново веднага реагираха. Бяха получили много сигнали от квартала ни, но ставало въпрос за огромна ромска сватба от 800 души. 


В момента не чувам музика. А е 23,50 часа. Дано да е край за тази нощ! 
Стана 23,56 и още няма музика. 


00,00 часа - лекичко се чува, но е поносимо. Да видим как ще продължат.





Нека се веселят! Но аз искам да спя.


Статистика:
00,28 - пак се почна. :( Усилват! 
00,36 - спряха

1 коментар:

  1. Мдам, мила родино - поради що се срамиш да се наречеш българин?! Имах интересен проблем в Троян с един алкохолик, който всяка вечер ми тровеше живота, няколко пъти стигаме до разправии с полиция, но той решаваше, че след като си тръгнат никой не му забранява да прави каквото и да било.

    Решението дойде когато ми писна да се караме и слязох с идеята да се разберем по мъжки, той дори ми излезе с крак от маса, но няколко мой гръмогласни думи и две крачки по-близо до него, нещо се разтрепера (пенсионер е човека - представяш ли си само колко смел беше, ама как да биеш пенсионер, не върви) и пусна дървения крак. Псувахме си се още известно време и всичко утихна, но периодично се налагаше да стигаме до такива ситуации... За съжаление не го пребих, а заслужаваше. Хората нямат респект от полицията! Затова не си ли решиш сам проблемите, то ще се чудим защо се срамим да се наречем българи!?

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...