понеделник, 19 септември 2011 г.

9 стъпки, за да стане името ти марка - ИНФОГРАФИКА

Рубрика "Инфографика"




В ерата на социалните медии всеки може да стане известен, а името му да звучи като утвърдена марка. Днес се позачетох в любим блог Jeffbullas (всъщност това е типичен пример за добър личен брандинг) и реших, че е настъпило времето да се разпиша по тази тема. Основно искам да споделя с вас интересна инфографика, в която е разработена стратегия от 9 стъпки към успеха. 


Първа стъпкаКой си?


1. Какви са твоите умения, образование, професионален опит?


2. Каква е твоята страст? 
Страстта и личността са ключови характеристики за изграждане на силна лична марка.


3. Къде е твоето място? 
Ключов момент е специализацията - в каква ниша се развиваш? (Много точно е казано на английски: "The nicher, the richer".) 




Втора стъпка - Как другите те възприемат?


1. Лични взаимоотношения
Какво казват твоите приятели за теб?


2. Професионални взаимоотношения 
Какво твоите колеги и клиенти казват за теб?


3. Онлайн репутацията 
Какво Google казва за теб? 
Напиши си името в търсачката и ще разбереш каква е вашата онлайн репутация.




Трета стъпка - Какво искаш да постигнеш?


1. В твоя сектор: 
- създай свои продукти и услуги в твоя бизнес сектор;


2. На твоя пазар:
- точно определи целева група за твоята лична марка. 


3. Твоят стил:
- планирай своя тип комуникация; 
- тя трябва да бъде ясна и съдържателна;




Четвърта стъпла - Създай своята марка (бранд)


1. Емоции и думи:
Избери своето име и мото. 
Важно: избери това, което ти подхожда и което лесно се помни.


2. Емоции и образ:
Избери си цветове и лого на марката.
Важно: избери такива, които най-добре ще те представят и съответсват на твоята личност.


3. Емоции и разказ:
Ангажирай своята аудитория със своя лична история от твоята биография.




Пета стъпка: Създай своя "екосистема"


1. Твоят дом
Превърни своя блог в център на твоята онлайн комуникация;


2. Паркове и площади
Използвай социалните мрежи за комуникация, споделяне и взаимодействие;


3. Театри и клубове:
Използвай социалните медии за забавление и за споделяне на забавно съдържание.




Шеста стъпка: Изгради своя мрежа


1. Влиятелни личности
Следвай влиятелни личности от твоята сфера;
Учи се от тях;
Изгради контакти с тях.


2. Общности
Участвай активно в групи и форуми от твоята сфера;


3. Офлайн
Посещавай офлайн срещи с хора от твоята сфера.




Седма стъпка: Създавай оригинално съдържание


1. Блог
Публикувай ценно съдържание, което да бъде полезно за твоите читатели;
Пиши по-често.


2. Социалните медии
Създавай и споделяй мултимедийно съдържание (аудио и видео), което може да има "вирусен" ефект.


3. Социалните мрежи
Променяй тона на гласа си според вида платформа.




Осма стъпка: Бъди ангажиран и споделяй


1. Разговори 
Вкючвай се в разговорите на други потребите на социалните мрежи.


2. Коментари
Пиши коментари в блоговете.


3. Споделяй
Споделяй ценни публикации и съдържание от други потребители.




Девета стъпка - Слушай и наблюдавай


1. Новини 
Следи какво се пише и говори за твоята марка и за сферата, в която се развиваш (Twitter, RSS, Google Alert).


2. Критика
Вслушвай се в критиката и се отнасяй към нея професионално.


3. Наблюдение
Наблюдавай своята марка като използваш верните инструменти.




А ето и самата инфографика:








източник: http://jorgensundberg.net



Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...