петък, 23 септември 2011 г.

Българските кандидат-президенти в социалните медии - ПЪРВА ЧАСТ (Меглена Кунева, Росен Плевнелиев и Румен Христов)

Рубрика "Социални медии




Днес си поиграх да потърся какво е присъствието на нашите кандидат-президенти в социалните медии. За сетен път се убеждавам, че, когато човек разглежда нещата цялостно и под един общ ъгъл, се получават много интересни резултати.


Тук ще обърна внимание само на няколко кандидат-президенти. Ще следвам поредността им в бюлетините. 


Първа част:


1. Меглена Кунева (издигната от Инициативен комитет)


Меглена Кунева е с една от най-професионално подготвените кампании в социалните медии. Тя има много добре оформен собствен сайт с препратки към страниците й в Twitter и  Facebook.






На 16 септември Кунева проведе и видео-чат




Във Facebook Кунева е абсолютен първенец пред конкурентите си. Има над 11 100 фена (към 22 септември 2011). Стената й е отворена за публикуване на постове и от други. Това, което най-много грабва, са личните й снимки като булка и с майка си преди години. 


Във Фейсбук има основно публикации с изявите на Кунева като кандидат-президент. Прави впечатление, че съобщенията са си с нейния стил, говори в 1 лице, единствено число. Определено това е добре. 

Ето и най-харесвания пост на Меглена Кунева:



Хареса ми Фейсбук страницата на Меглена Кунева, може би ми се иска да се отдръпне още една идея от образа си на политик, а така също да има повече елементи от общуването в социалните медии - повече лични снимки, поздрави с любими песни, да не е всичко насочено само към изборите.

Twitter профилът на Меглена Кунева като кандидат-президент леко ми се "бие" с визията на другите канали, които използва. Буквите от фона се сливат с другия текст и е нечетивно. 

@kunevameglena
В Twitter Кунева има значително по-малко последователи отколкото във Facebook - само 77, но определено е голям плюс, че присъства в тази социална медия. 

Последната публикация в Twitter на Кунева е от 9 септември. Реално в другите социални медии е доста по-активна. Тук има само 40 поста. 

Аз много харесвам Twitter - много е удобен за насочване и намиране на конкретна информация и се учудвам, че не е харесван от българските кандидат-политици.


Меглена Кунева има канал и в YouTube, където е качила 45 видео-клипа. Има 38 абоната. Забелязах, че не е сложила своя снимка в профила си, а би било добре. 


http://www.youtube.com/user/meglenakuneva


Също така ми се иска някъде да видя, че е официален профил на Меглена Кунева, или официален сайт. По-спокойно ще ми бъде да знам, че това е от официалната "марка", а не от фенове или други, защото във виртуалното пространство всеки може да направи фен-страница...



Да, малко след като написах горното, реших да видя дали няма и други неофициални канали. Оказа се, че има. 

http://www.youtube.com/MKunevaUnofficial
Написах във Фейсбук http://www.facebook.com/meglenakuneva и попаднах на друга страница на Кунева, а не на тази, която води от сайта й. 


http://www.facebook.com/meglenakuneva
В информацията е поместено:






А ето и всички страници в подкрепа на Меглена Кунева за президент:




От присъствието на Меглена Кунева в социалните медии се усеща един финес, една уравновесеност и дипломатичност и най-вече чар и женственост -  нещо, което винаги много ме е впечатлявало при нея. 


2. Росен Плевнелиев (издигнат от ГЕРБ)


Facebook страницата на Росен Плевнелиев е съвсем нова. Направена е на 4 септември 2011 г. в 15,29 ч. В момента има 2667 фена (а като започнах да пиша бяха 2663). Намира се лесно и не може да стане объркване - http://www.facebook.com/RosenPlevneliev:


http://www.facebook.com/RosenPlevneliev


На Фейсбук страницата на Плевнелиев има основно информации от негови срещи и статии за него от медиите. 


Хареса ми "Личната история" на кандидат-президента на ГЕРБ:



А това е най-харесваният пост:


.


Направи ми впечатление, че, когато пише два-три реда без да слага линкове към други медии, постовете му са изключително харесвани. Т.е. феновете му търсят контакт с него и при вписването дори на няколко думи - броят на "Харесва ми" скача значително. 


За разлика от Меглена Кунева снимките на Росен Плевнелиев са от профисионалния му живот. Това е една от най-харесваните от албума "В действие...":




В Туитър - профил на Росен Плевнелиев @rplevneliev (редакция 6 окт. 2011).


В YouTube има много видеоклипове с Росен Плевнелиев, но не откривам негов официален канал. Не открих и профил в Twitter, но реално кампанията тепърва започва. 


Очаквам много интересна кампания от кандидата на ГЕРБ в социалните медии. Има чар, който се улавя дори и с две думи, вписани на стената във Фейсбук, дори и с една малка портретна снимка, но с широка усмивка. 


3. Сали Ибрям - не съм го разглеждала


4. Румен Христов - СДС


Румен Христов ме изненада много приятно. Има Фейсбук страница. Намира се на http://www.facebook.com/RumenHristov.BG


http://www.facebook.com/RumenHristov.BG


Има 517 фена. Това, което ми хареса е, че стената му е отворена за чужди публикации. И това, което най-много ми хареса е, че има критични коментари, на които той отговаря спокойно и приятно - личи си, че е лично.




Хареса ми, че пуска често анкети. Използва обръщението "Приятели" и то не звучи фалшиво. Откъм снимки не съм впечатлена. Веднага обаче забелязах една, на която са "тагнати" всички кандидат-президенти, включително и Румен Христов:




Румен Христов си има блог (Браво!http://www.rumenhristov.bg/, в който пише всеки ден. 


http://www.rumenhristov.bg/


Има профили в Tumblr и Twitter.


@RumenHristov
В Twitter има малко последователи - 54, следва - 106. Постовете му са доста - 331, което е много добре.


Румен Христов си има и YouTube канал, където има качено едно видео отпреди 2 дни. Засега няма абонати.


YouTube
Изключително приятно ме изненада кандидат-президентът на СДС в социалните медии. Няма много последователи, но им обръща лично и специално внимание и действа като по учебник. 




И тримата кандидат-президенти, които разгледах в тази статия, ми направиха много добро впечатление с тяхното поведение в социалните медии. Ще продължавам да ги наблюдавам до изборите. Скоро ще подготвя и втора част на публикацията ми с анализ на присъствието на другите кандидат-президенти в социалните медии.




Следва продължение ... 


(Нямам търпение да стигна до 20 номер с прочутия СМГ-ец - изключително интересен кандидат, на който изчетох с огромно удоволствие Фейсбук страницата и разбрах защо толкова хора са пленени от него)




Ако ви харесва блога ми, заповядайте на моята Facebook страница Danybon или ме последвайте в Twitter на @danyboneva







За вас наблюдава, анализира и коментира:
Йорданка Бонева-Благоева

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...