сряда, 12 октомври 2011 г.

Най-популярните YouTube клипове на българските кандидат-президенти - КЛАСАЦИЯ

Рубрика "Социални медии








Кой сега е номер едно?


Много ми се искаше да започна по този начин анализа си. Искаше ми се да пиша и да анализирам сериозна надпревара в YouTube. Но и там, както и в другите социални медии, забелязвам, че сериозно работят само екипите на Меглена Кунева и Светльо Витков. Другите канидат-президенти или нямат профил в YouTube, или все още не ползват напълно възможностите на тази медия.


Тази сутрин четох интересна статия от любим блогър Jeff Bullas- "Как вашата марка може да стане знаменитост в YouTube?". Той дава прекрасни съвети как дадена марка може да станем известни с незначителен или дори с нулев бюджет за реклама. Първото нещо, което всеки заел се с тази задача, трябва да направи, е да забрави своята марка. Т.е. акцентът в YouTube не е марката. Хората влизат в YouTube да се забавляват. Там те се смеят, плачат или нещо ги изненадва. Името на марка може незабелязано да присъства в клипа или пък да се изпише в края. Но всичко друго е емоция.


След тези съвети на Джеф искам да се върна на нашата тема за кандидат-президентската кампания в YouTube и по-скоро на въпроса: 





Кое е най-популярното YouTube видео на български кандидат-президент? 


Мислех да направя класация топ 10, но щяха да доминират само двама кандидат-президенти - Светльо Витков и Меглена Кунева. Затова реших да разгледам кои са най-гледаните клипове на всички кандидат-президенти с профили в YouTube. 







Профилът е на 2 седмици

Статистика:

абонати - 276 
брой виждания на всички качени видео-клипове - 28 857
качени видео-клипове - 10 

Най-гледан - "Ново 20" - 8820 "виждания" 
одобрения - 197, неодобреноя - 3



2. Меглена Кунева:

абонати - 45 
брой виждания на всички клипове - 33 482 
Качени - 53 клипа


Най-гледаният: 
"Нужно ни е толкова малко, за да бъдем.." - Историята на бай Кольо - разказ за възрастен цигулар от Сливен:


брой посещения - 3157 
Одобрения - 27
Неодобрения - 4





абонат - 1
брой виждания на всикчи клипове - 1883


Качени - 40 

Най-гледан клип - качена пресконференция (отвори линка), а дори има няколко части. Тя събира 287 виждания. Времетраенето е почти 15 минути. Имаше по-интересни клипове, но остават по-назад по гледаемост в сравнение с пресконференцията.

4. Ивайло Калфин

абонати - 7
брой гледания на всички клипове - близо 8000
Качени - 72



Най- гледан: "Ивайло Калфин за лунния пейзаж по улиците на Сливен"
брой виждания - 210



5. Румен Христов 




абонати - 1 (аз)
брой виждания на всички видео-клипове - 62
Качени - 3 клипа


Най-гледаният "Нора и Спенс" 
брой виждания - 50 
Одобрения - 1 (мое)



Долу-горе това е картинката в YouTube. Статистиката е красноречива. Определено това се оказва сложна социална медия за нашите кандидат-президенти.

И ако се върнем на съветите на Джеф, ще открием, че има емоция в клиповете на Светльо Витков и Меглена Кунева, а отчасти и при Румен Христов. 


Клипът на Румен Христов е интересен, но, според мен, е с визулни послания като от началото на 90-те години Може би умишлено е търсена тази синя носталгия от тогавашните времена. Затова и не ме "грабна" на първо гледане.
Дописвам (13 окт. 2011, около 10 ч.), защото отново прегледах клипа. 
Това, което ми направи още вчера веднага впечатление е, че клипът няма нито едно "Like", т.е. дори и от тези, които са го качили. В момента моят "Like" продължава да е единствен. Спенс е страхотен шоумен, а и клипът визуално е много интересен и затова дадох своя "Like". Така че заслужават повече "харесвания" в официалния YouTube профил на Румен Христов. 


Ивайло Калфин - опитвам се да го възприема в ролята на citizen journalist. Има силна тема, силни ключови думи, но репортажът ми е твърде политически и не е безпристрастен. Много ме натоварва да разсъждавам какви послания изпраща към управляващите в града и вместо да гледам репортажа, в главата ми се разчертаха някакви схеми кой с кого се заяжда. Ако беше безпристрастен репортаж, много повече щеше да ми хареса и да ме накара да го гледам внимателно.
Дописвам (13 окт. 2011, около 10 ч.) - замислих се, че идеята за този репортаж никак не е лоша. Встрани е от "клишето" - среща с избиратели. Идеята е хитра за подобни репортажи. Отначало се подразних от недоброто качество на заснетия материал - вятърът се чуваше доста силно и разсейва, не е ясен звукът, но после се замислих, че може би точно непрофесионално заснетите видео-клипове са силата на YouTube. Това е от гледна точка на реализацията на една по-нестандартна идея в кандидат-президентската кампания. Иначе мен лично щяха да ме грабнат много повече, ако наистина си беше репортаж за лунния пейзаж в Сливен, отколкото да е наситено с политически послания. 




За клиповете на Алексей Петров - според мен не им е там мястото на тези дълги пресконференции и то "суров" материал. По-добре да се махнат. Имаше по-добри клипове, но са с по-малка гледаемост. 

Разказът за цигуларят на Меглена Кунева е трогващ, но също така ми е повече телевизионен, отколкото за YouTube. Твърде е дълъг и може би е леко по-сложен откъм символика за тази социална медия. Определено има силни и запомнящи се моменти. Хареса ми!

Светльо Витков ... Бях почнала да пиша дълги анализи. Но няма смисъл. Има много емоция. Човек се забавлява с него в YouTube. За кратко той, в ролята си на кандидат-президент, се превърна в знаменитост в социалните медии.


И за финал, хвърлям поглед върху Фен страниците на двамата водачи в социалните медии (16,41 ч.):

Светльо Витков : Меглена Кунева
13 153 : 11 691

Радвам се, че феновете им продължават да се увеличават, защото социалните медии са вече важен фактор в нашете ежедневие. 
В петък ще разгледам отново присъствието на топ 10 кандидат-президенти в социалните медии. Предполагам, че има ръст на броя фенове и при тях. 


Ако в статията има пропуски, например, не е включен кандидат-президент с YouTube канал или неточности около най-гледаните видео-клипове, моля, поместете забележката си в коментари или на Фейсбук страницата ми Danybonза да направя корекцията. 

Ако харесвате този блог, заповядайте и на Фейсбук страницата ми Danybon или ме последвайте в Twitter @danyboneva

1 коментар:

  1. Ако в статията има пропуски, например, не е включен кандидат-президент с YouTube канал или неточности около най-гледаните видео-клипове, моля, поместете забележката си в коментари или на Фейсбук страницата ми Danybon, за да направя корекцията.

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...