четвъртък, 16 февруари 2012 г.

ХЛАПЕТА: ПЧМГ леко си вдига таксите за 2012/2013

ХЛАПЕТА: ПЧМГ леко си вдига таксите за 2012/2013





Ако темата за частното образование ви вълнува, заповядайте на новата ми Фейсбук страница "Хлапета: частно образование". Можете да следите всички новини от този блог на Фейсбук страницата Хлапета или на основната ми Danybon.

Първа частна математическа гимназия и началното им училище "Питагор" вече обявиха таксите си за следващата година. Има две основни неща, които ми направиха впечатление:

- има леко повишение в сравнение с миналогодишните такси;
- има такси за нови и за стари ученици.

Подобна тема:

Повишението на таксите е между 20 и 60 лева на месец.

Таксата за началното училище "Питагор" скача от 600 лева на 660 лева на месец за нови ученици (ако се плаща на 10 вноски). За стари увеличението е с 30 лева, т.е. 630 лева/месец (при 10 вноски).

Ако се гледа на годишна база, таксата вече за новоприети ученици е 3200 евро. За стари ученици - 3000 евро.

В ПЧМГ таксата е била 330 лева на месец, а през следващата година ще бъде 350 лева/месец за стари ученици и 370 лева за нови ученици.
1680 евро/година - стари ученици
1750 евро/година - нови ученици



Транспортът се заплаща отделно и е 800 евро на година.


Първа частна математическа гимназия е едно от частните училища с най-ниски такси, но това е по-скоро за обучението от 5 клас нагоре. В началното им училище "Питагор", според мен, таксите им вече доближиха тези на другите частни училища - 3200 евро/година + 800 евро транспорт, т.е. 4000 евро/година. Хубавото от родителска гледна точка е, че имат възможност за месечни такси, докато в повечето частни училища плащанията са на две вноски.

Минусът за мен като родител е сградата. В нея видях, че са заедно с още едно частно училище и читалище. Иначе на етажа на ПЧМГ е спретнато и приятно, но фасадата отвън е рушаща се, но предполагам, че това е ангажимент на собственика, а не на наемодателите. И вторият проблем, за който пък чета често във виртуалното пространство , е дворът, който не е голям, а в него има паркирани коли.





Това, което винаги съм го отбелязвала като техен плюс, е, че имат много ясна целева група - родители, които се интересуват от математика, а този процент напоследък доста нарасна. Наблюденията ми върху випуска 5-класници показва, че имат доста силни математици, които попадат в топ 10 по математическите състезания. СМГ определено все още доминира, но и от частното училище вече разпознавам имена на деца с много силно представяне. Добро впечатление ми прави, че напоследък активно се проявяват като организатори на сериозни математически състезания.



Интересът към училището расте. От кореспонденцията ми с родители, които се интересуват от частно образование, забелязвам, че ПЧМГ вече все по-често влиза сред фаворитите от частни училища в последните две години.


За вас разказа:

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...