събота, 31 март 2012 г.

И докато стискам палци на моето хлапе, да ви разкажа за XXXI Националните пролетни математически състезания в Плевен - РЕПОРТАЖ, СНИМКИ


Рубрика "Математика"
Рубрика "Образование"
Рубрика "Citizen Journalism"

В момента стискам палци на сина ми, който участва в XXXI Национални пролетни математически състезания в Плевен. Успех на всички състезатели!


Турнирът започна в 9 часа. Участниците са разпределени в две съседни училища - Математическата гимназия "Гео Милев"




 и в съседната професионална гимназия. 




И двете училища са много приятни и просторни. Моят син е разпределен в професионалната гимназия и затова имам повече снимки оттам. Ето началото:




Тук видях, че присъстват още отбори от ПЧМГ (бяха с хубава униформа и затова ги разпознах), 107-мо (но имаше и деца в МГ). До нас бяха застанали ученици от МГ в Ямбол. Направиха ми много добро впечатление, а ръководителите им се бяха погрижили да подготвят за всяко дете пакет с най-необходимото за подкрепа по време на състезанието - вода, шоколад, банан. 




Състезателите бяха разпределени в 5 стаи на професионалната гимназия. 






Във всяка стая имаше около 30 деца. На чина на всяко дете пишеше името му къде трябва да седне. По принцип в списъците също имаше ясно разпределение кое дете в кое училище и в коя стая се явява и на кое място трябва да седне. 






Мернах, че листата са подпечатани. 






Всичко изглеждаше много добре организирано. Макар че чух, че някои ръководители на отбори мрънкаха, че не била добра организацията, но за мен като родител всичко ми изглеждаше перфектно и не може да се сравнява с блъсканиците по някои софийски състезания, които съм виждала.




Какво още забелязах и дочух?


От родители дочух, че има доста 4-класниците. Били около 150, но не разбрах дали става дума за цялата страна или само за София. Общо участниците в Плевен са около 700. 
Видях в списъците участници от следните столични училища: СМГ, 107-мо, 125-то, 104-то, ЧОУ "Света София", Американския колеж, ПЧМГ, ЕСПА, Българско школо и от две школи, които подготвят деца за кандидатстване - едната беше "Магнет", но на другата й забравих името.  Сред 5-класниците мярнах имената на почти всички силни състезатели, които знам през годините. 


И няколко снимки от Плевен.


Това виждам в момента от моя прозорец. Ние сме в хотел "Ростов" на центъра.








Хотелът е удобен, защото е точно на центъра. Лошото е, че вчера духаше много силен вятър и не ставаше за дълга разходка. А днес пак си е доста студено. Все пак ще се опитаме да отидем до Панорамата.

От хотела до Математическата гимназия с такси излиза около 2,70 лв. Вече се понаучих и кои таксита са читави в Плевен. Стават "Експрес", "Светлина" и "Орион". Май с "Експрес" са най-изгодни. Трябва да се избягват "Спартак", защото са като софийските "копърки" и дебнат около автогарата. Разбира се, аз точно на тях попаднах вчера като пристигнахме. Първият, когото попитах за "Ростов" ми каза, че за 5 лева ще ни откара. Стори ми се доста за това разстояние. Вторият склони за 2,50 лв. Реших, че не е чак толкова зле и се качихме. Но той изобщо не си включи апарата, въпреки че му направих забележка. В крайна сметка удовлствието с него ми струваше 3 лева. В хотела направо подскочиха като чуха с какво такси сме дошли. От другите таксита ми казаха, че не излиза повече от 1,20 лв., но здраве да е - нали така опознавам града. Вече съм щастлива, че се ориентирам по-добре. 

Снощи повечко обикаляхме, за да намерим къде да похапне. Трябваше да се подготвя по-добре кои ресторанти си заслужават. В крайна сметка след доста обикаляне, попаднахме на приятно заведение точно пред хотела, тип "Хепи", което синът одобри. Беше вкусно.

И да се върна малко по-назад. Вчера пътувахме от София до Плевен с автобуса в 11 часа. Беше удобен. Имаше и доста ученици от 107-мо училище. Чудесни деца! Пуснаха ни френски филм (Супер!) с Жерар Депардийо и Жан Рено - "Tais-toi" (Млъкни!). 



Доста се посмяхме.
Въобще забавно ни е тези два дни. 
Продължавам да стискам палци на моето хлапе. 
Успех на всички състезатели!

Хм, още не съм публикувала репортажа, а синът ми взе, че се обади, че е готов. Тръгвам натам. 
Ако този блог ви харесва, заповядайте и на Facebook страниците ми Danybon"Хлапета" и "Хлапета: частно образование"  или пък ме последвайте в Twitter @danyboneva или в LinkedIn - Yordanka Boneva-Blagoeva.




С вас сподели:

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...