неделя, 15 април 2012 г.

Великден в Банско - РЕПОРТАЖ, СНИМКИ

Рубрика "Citizen Journalism"
Рубрика "Празници"


Христос воскресе!


Банско е едно от местенцата, където ми е много приятно по всяко време на годината. Тази година сме тук за Великден.



Сега ще ви разведа по основната улица, ще посетим църквата, ще видите щъркел, ще отидем и до градския площад и заедно ще празнуваме Великден. 



По улиците тези дни се чува гръцка и македонска реч. Но пък обявите за продажба на имоти вече са основно на руски и по-рядко на английски. На централната улица се продават дори руски шоколадови бонбони, от които се изкуших и си накупих. 


Времето е особено - ту вали приятен дъждец, ту се засилва, ту спира и грее ярко слънце. По улиците се срещат още хора със скиорски екипи. 


Ще започнем нашата разходка от Великденското празненство на площада в Банско. 


От ухо на ухо между туристите се разнасяше от предния ден слуха, че се очаква веселие в 11 ч. Местните, поне в магазините, не знаеха. По едно време дори се притесних, че може би е само слух. Но точно си го помислих и чух народна музика. 


Беше весело!
Първо снимах отдалече.















А после се приближихме, а дори с малкия ми син се включихме в хорото. 






Домакините бяха подготвили за всички боядисани яйца. Предстоеше великденското състезание. Големи и най-вече малки получиха по яйце и настана голямото борене. Имаше доста желаещи и се чакаше на опашки. Двете ми хлапета минаха май най-най-накрая. Ето няколко мои снимки, хванали нещо от битката най-вече на малкия ми син (с шапката от "Колите", а със зеленото яке е големият ми син). 




Тук се вижда, че и големият ми син протяга ръка за битка. 




А ето и самото "борене" на малкия ми син - съдейства съдията на турнира. 





Изглежда не сме победители.




Победителката се оказа от София. Домакините бяха изключително щедри. Подаръкът включваше - яйца, козунаци, вино и печено агънце. Децата се зачудиха как ще ги пренасят тези вкусотии до София. 


Преди да ви отведа до църквата ще ви покажа още нещо красиво от площада.




А сега ще повървим няколко метра нагоре по централната улица и ще отидем до църквата. Минаваме и покрай шарените черги.




Ето я и църквата:






Днес имахме щастието, че там беше и щъркелът.








Малко история за църквата:




Влизаме в двора:












Сега ви повеждам по тесните улички около църквата, където има красиви стари къщи.


















Оттук се връщаме към централната улица.




Вече сме на централната улица и разглеждаме старите къщи.






Тук-там има все още коледна украса, нищо, че вече е Великден.




Изглежда снегът на планината си предполага коледно настроение.



Това ми е една от любимите стари къщи.






И преди края на нашата разходка - един поглед към планината.



Надявам се да ви е била интересна и приятна нашата великденска разходка в Банско. 


Весел празник!



Ако този блог ви харесва, заповядайте и на Facebook страниците ми Danybon"Хлапета" и "Хлапета: частно образование"  или пък ме последвайте в Twitter @danyboneva или в LinkedIn - Yordanka Boneva-Blagoeva.

За вас засне и разказа:



Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...