сряда, 4 април 2012 г.

Награждаването на победителите от XXXI Национални пролетни математически състезания в Плевен - СНИМКИ, РЕПОРТАЖ


Рубрика "Citizen Journalism"

Рубрика "Математика"
Рубрика "Образование"

И да се върнем на XXXI Национални пролетни математически състезания в Плевен, за които ви разказвах в моя блог през уикенда. Вече приключиха вълненията около изпита и тръпките от резултатите, остана да ви покажа кои са наградените. 



Награждаването се проведе в зала в центъра на Плевен. Хотелът, който бяхме избрали на доста случаен принцип "къде има свободни стаи", се оказа съвсем близо и в неделя се поразходихме до залата. Тържествената част започна с приветствия от страна на домакините - кмета на Плевен и на  началничката на местния инспекторат по образование. След това говори и проф. Сава Гроздев от Съюза на математиците в България. Много ме впечатли как един математик успя да прикове вниманието на аудиторията. Сетих се, че преди години, когато работех в БНТ, съм го снимала и тогава също ми беше направил впечатление гласът му. И сега на трибуната отново се замислих колко добър оратор. В залата беше препълнено от ученици, учители, родители, но той успя да ни грабне вниманието. Не знам дали имаше подготвена реч, но доста умело говореше. Не, по-скоро си беше едно взаимодействие с публиката. Зададе няколко задачки и математиците веднага започнаха да пресмятат и да дават отговори. 

проф. Сава Грозев
Тук ще направя една скоба, за да сложа като цитат нещо, което бях написала като коментар за контестациите, но касае проф. Сава Гроздев. Може да е ценно като съвет. Ето моят разказ:

"Аз не съм математик и съм твърде далече от математиката, но бях със сина ми (5 клас) на контестация. Той сам си защитаваше решенията.  Бяха доста внимателни и тримата математици от комисията (там беше и Сава Гроздев) му разгледаха работата и му обясниха къде му вземат и къде му дават точки.
Какъв е принципът?
Гледат дали е получен верният отговор и ако е така на "първо четене" дават максимум точки и почват внимателно да преглеждат за детайлите - има ли това, има ли друго... Имат си засичащи неща и ако е получил тези отговори е ОК. Ако има нещо неточно, почват да махат точки от оня "виртуален" максимален резултат.
Ако не е вярно решена задачата, ползват друг принцип. Почват от 0 и засичат как е решавана задачата - има ли това, има ли друго, какво се е сетил да направи, т.е. почват да дават.
Можело така да се получи, че с верен и неверен отговор да имат еднакъв брой точки в зависимост от детайлите вътре. При сина ми, който е получил верни отговори, на първа и втора задача са му рязали точки - по 2 на задача. При 3-та пък е трябвало да доизпише още нещо, но решил, че няма да му стигнат листата и посъкратил процедурата, там казаха, че са му давали точки, защото е правил всичко както трябва и е правилно, но е трябвало да си доразвие идеята. На 4 зад. има пълен брой точки и не сме я обсъждали. 
На сина ми му беше много полезен този разговор с комисията. Той не знаеше кой кой е и си говори доста спокойно и уверено с тях, а те бяха изключително внимателни. Действието се развиваше към 23 ч. в събота. Докато чакахме за контестация, синът ми беше позадремал в коридора, но много държеше да си защити решенията или да види къде имат забележки към него. После в таксито черта-писа-мисли, искаше пак да се връща. На другия ден пак стана мисли-умува по техните думи и по своето решение. Сега е решил, че се сетил какво трябва да си подобрява, защото няколко пъти му се случва да му режат точки за верни задачи. Поне сега му светна защо може би се получава така. Та ще видим какво ще стане и на Олимпиадата в неделя, защото м.г. имахме същия случай с верни задачи и с доста орязани точки."
А ето го и моето хлапе няколко часа след състезанието и няколко часа преди контестацията. Слава богу, че имаше няколко часа слънчево време и успяхме да се поразходим и да разгледаме поне центъра на Плевен.

Николай Благоев,  5 клас
ЧОУ "Света София", гр. София

И така връщаме се в залата и при наградените. 

Сред 4-класниците и 5-класниците наградиха само децата на първо място. Те бяха и с максимален резултат от 26 точки (виж резултатите). Имаше шестима наградени 4-класника и четирима 5-класника. 


4 клас

5 клас
Моят син изключително много се радваше на победата при 5-класниците на Иван-Александър Мавров от СМГ и на Златина Милева от МГ Варна, а така също на единствената победителка при 6-класниците Асел Исмолдаева от СОУ "Сава Доброплодни" в Шумен, защото са били съотборници на математическата лагер-школа в Сандански от състезанието "Черноризец Храбър". Така че тогавашният отбор на "Тъмносините" сега взе и 3 първи места с максимален брой точки. :)

Сред наградените 6-класници беше и един друг мои любимец - Васил Йорданов. Не го познавам лично, но съм го виждала като победител в "Успелите деца на България". Сега зае второ място. Направи ми впечатление, че Сава Гроздев каза: "Васко, как си?" и го поздрави за отличието. 

6 клас

6 клас
А ето и 7 (не съм успяла да ги снимам всички деца) и 8 клас:

7 клас

8 клас
А ето и всички победители:


След награждаването се прибрахме в нашия хотел. Беше ужасен студ, вятър и дъжд. Затова отскочихме до МОЛ-а, който беше на метри от нас и там беше наистина голям купон. Беше пълно с математици. По думите на учители в сградата е имало поне 200 деца от състезанието. Много се забавляваха. Вече ги разпознавах от кои училища са. Имаше от ПЧМГ, СМГ, 125-то, 107-мо, от МГ Варна, а сигурно и от други градове. Към 2 часа след обед тръгнахме към автогарата отново с такси. Хм, вероятно в този град (а сигурно и другаде) не трябва да се споменават тези ключови думи - "гара", "автогара". Таксиметровите шофьори веднаг се променят като ги чуят. Уж се бях научила кои таксита са читави и уж се качих на такова, но уви - пак си ни преметнаха. И пак изобщо не си включи апарата. Аз видях накрая, но здраве да е. Автобусът към София беше доста удобен и дори имаше wi-fi. Супер! По магистралата валеше сняг, а в София беше истински, ама съвсем истински студ. А беше 1 април!





Ако този блог ви харесва, заповядайте и на Facebook страниците ми Danybon"Хлапета" и "Хлапета: частно образование"  или пък ме последвайте в Twitter @danyboneva или в LinkedIn - Yordanka Boneva-Blagoeva.




С вас сподели:

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...