вторник, 22 май 2012 г.

Земетресение разлюля България



Малко след 3 часа тази нощ в София се усети много силно земетресение. Бързо се събудихме и грабнахме децата. Застанахме под една по-широка каса на врата. Имаше още няколко по-силни труса. Чувахме, че съседите бягат по стълбите. Решихме да се облечем, да изчакаме да няма нови силни трусове и слязахме и ние. На улицата имаше хора. Точно беше завалял дъжд и повечето влязоха в колите си. В колата слушахме Българското национално радио. Може би най-много се стреснах, когато чух, че е почти с магинитуд 6 по Рихтер и че епицентърът е между София и Перник. Мислех си, че е някъде около 4-4,5. Мъжът ми преглеждаше "Дневник" и по-скоро коментарите там през мобилния телефон. Децата си бяха взели одеало, но никой не успя да заспи в колата. Към 4,30 ч. се прибрахме вкъщи. Нямаше никакви поражния. Имаше само паднали или наклонени дребни предмети. Оказа се, че малкият ми син е спасил и своя играчка. През цялото време е гушкал под якето си Мечо Пух. 


След 4,30 ч. пак се усетиха два силни труса. При единия застанахме под касата, при втория спяхме. Преценихме, че е лек и продължихме да спим.


Големият ми син отиде на училище. Днес имал класно по български. 


Огледах къщите наоколо. Няма никъде никакви щети. 


Във Фейсбук има много забавни коментари, а и много полезни информации как да се реагира по време на земетресение. Ето една снимка от профила на Георги Кадиев на брошура с инструкции. 




Моя приятелка чужденка ми прати sms рано тази сутрин, за да ме пита как е семейството ми. А аз се чух с приятелка в Перник. Там наистина е било страшно. Чекмеджетата са се отваряли и затваряли, а земята бучяла. Много хора са се евакуирали заради слуха около язовира. Дано страшното вече да е отминало и постепенно всички да се успокоим.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...